De Hilversumse kunstschilder René Broné was leerling aan de School of Visual Arts and Graphics. Daarna volgde hij een opleiding voor ontwerper/visualiser en studeerde sociale wetenschappen en marketing.
Broné concentreert zich op allerlei takken van sport, waaronder natuurlijk de golfsport. Hij maakt zowel aquarellen en olieverfschilderijen. Soms gebeurt dit in opdracht, vaak uit eigen inspiratie. Maar altijd is er de persoonlijke affiniteit met de sport en de sporter in actie waardoor de dynamiek bijna voelbaar wordt.
Na een start van zijn kunstenaarscarrière in Nederland voltrok tussen 1970 en 2000 zijn grote succes zich vooral in Amerika. Bedrijven, waaronder bekende multinationals; zoals Coca Cola, Porsche, Mercedes, Sony, Philips, ING, ABN, enz. maar ook topsporters; waaronder Muhammad Ali, Greg Norman, Ivan Lendl, Björn Borg, Jimmy Conners, Ruud Gullit, Ronald Koeman en Jari Litmanen, enz., filmsterren; o.a. Mia Farrow, Steve McQueen en politici ontdekten zijn werk en kochten het aan. Ook verschillende musea in binnen- en buitenland kopen zijn werk aan, waaronder The American Sport Art Museum in Daphne Alabama USA, The National Art Museum of Sports in New York en andere.
Zolang er aan sport wordt gedaan wordt hij geinspireerd en zullen wij allemaal kunnen genieten van een zich steeds vernieuwende collectie prachtige kunstwerken.
Tentoonstellingen: Nederland; o.a. Singer Museum Laren 1989-1990, Goois Museum en Museum de Vaart te Hilversum. In de USA; The National Art Museum of Sports in New York, het Arnot Art Museum (Elmira-N.Y.), Art Expo's te Los Angeles, San Francisco, Chicago en 'nationwide' uitgezonden documentaires over zijn werk door ABC en NBC. Zijn verkregen status in de Verenigde Staten wordt met name door deze exposities onderstreept.